Bibliography

Jefferies & Kember (2019)
& (). Whose Book is it Anyway? A View From Elsewhere on Publishing, Copyright and Creativity. Open Book Publishers. Retrieved from https://www.openbookpublishers.com/product/925
Aarseth (1997)
(). Cybertext: perspectives on ergodic literature. Johns Hopkins University Press.
Aarseth (1994)
(). Nonlinearity and Literary Theory. InLandow, G. (Eds.), Hyper/text/theory.. Johns Hopkins University Press.
Bachimont (2010)
(). Le numérique comme support de la connaissance : entre matérialisation et interprétation. InTrouche, G. (Eds.), Ressources vives. Le travail documentaire des professeurs en mathématiques. (pp. 75–90). PUR et INRP. Retrieved from http://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00496590
Bolter & Grusin (2000)
& (). Remediation: understanding new media. MIT Press.
Bruijn (2015)
(). From print to ebooks: a hybrid publishing toolkit for the arts.
Cardon (2013)
(). Dans l’esprit du PageRank. Une enquête sur l’algorithme de Google. Réseaux(177). 63–95. Retrieved from http://www.cairn.info/resume.php?ID_ARTICLE=RES_177_0063
(N.A.) (2017)
(N.A.). (). Jeffrey Schnapp’s Lecture : Knowledge Design. Retrieved from http://archive.org/details/JeffreySchnappsLectureKnowledgeDesign
Chapple, Kattenbelt, & (2006)
, , & (). Intermediality in theatre and performance. Rodopi.
Elleström (2010)
(). Media borders, multimodality and intermediality. Palgrave Macmillan.
Fauchié (2018)
(). Markdown comme condition d’une norme de l’écriture numérique. Réél - Virtuel(6). Retrieved from http://www.reel-virtuel.com/numeros/numero6/sentinelles/markdown-condition-ecriture-numerique
Galloway (2004)
(). Protocol: how control exists after decentralization. MIT Press.
Hall (2008)
(). Digitize this book!: the politics of new media, or why we need open access now. University of Minnesota Press.
Hayles (2007)
(). Electronic Literature: What is it?. The Electronic Literature Organization. Retrieved from http://eliterature.org/pad/elp.html
Hayles (100)
(). How We Think: Digital Media and Contemporary Technogenesis by Hayles, N. Katherine published by University Of Chicago Press. University Of Chicago Press.
Hayles (1999)
(). How we became posthuman : virtual bodies in cybernetics, literature, and informatics. University of Chicago Press.
Hayles (2005)
(). My mother was a computer , digital subjects and literary texts. University of Chicago Press. Retrieved from http://site.ebrary.com/id/10383908
(2015)
(). Théâtre et intermédialité. Presses universitaires du Septentrion.
Kirschenbaum (2016)
(). Track Changes: A Literary History of Word Processing. Belknap Press: An Imprint of Harvard University Press.
Kittler (1990)
(). Discourse networks 1800/1900. Stanford University Press.
Kittler (1999)
(). Gramophone, film, typewriter. Standford University Press.
Kittler (2012)
(). Literature, media, information systems: essays. Routledge.
Larrue & Pisano (2014)
(N.A.). (). Du média à la médiation : les trente ans de la pensée intermédiale et la résistance théâtrale. InLarrue, J. & Pisano, G. (Eds.), Les archives de la mise en scène: hypermédialités du théâtre. (pp. 29–56). Presses universitaires du Septentrion. Retrieved from https://papyrus.bib.umontreal.ca/xmlui/handle/1866/13227
Lessig (2006)
(). Code: And Other Laws of Cyberspace, Version 2.0. Basic Books.
Mandell (2015)
(). Breaking the book: print humanities in the digital age. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&db=nlabk&AN=993137
Manovich (2002)
(). The Language of New Media (REP). The MIT Press.
Méchoulan (2017)
(). Intermédialité, ou comment penser les transmissions. Fabula Colloques. Retrieved from http://www.fabula.org/colloques/document4278.php
Méchoulan (2003)
(). Intermédialités : le temps des illusions perdues. Intermédialités : Histoire et théorie des arts, des lettres et des techniques / Intermediality : History and Theory of the Arts, Literature and Technologies(1). 9–27. https://doi.org/https://doi.org/10.7202/1005442ar
Meunier (2014)
(). Humanités numériques ou computationnelles : Enjeux herméneutiques. Sens Public. Retrieved from http://www.sens-public.org/article1121.html
Mitchell & Hansen (2010)
Mitchell, W. & Hansen, M. (). Critical terms for media studies. The University of Chicago Press.
Monjour (2016)
(). La littérature à l’ère photographique : mutations, novations, enjeux : de l’argentique au numérique. Université de Montréal et Université Rennes 2. Retrieved from https://papyrus.bib.umontreal.ca/xmlui/handle/1866/13614
Monjour (2018)
(). Mythologies postphotographiques: l’invention littéraire de l’image numérique.
Müller (1996)
(). Intermedialität: Formen moderner kultureller Kommunikation. Nodus Publikationen.
Müller (2000)
(). L’intermédialité, une nouvelle approche interdisciplinaire : perspectives théoriques et pratiques à l’exemple de la vision de la télévision. Cinémas : Revue d'études cinématographiques / Cinémas : Journal of Film Studies, 10(2-3). 105–134. https://doi.org/https://doi.org/10.7202/024818ar
Routhier (2014)
(). Remédiation et interaction dans le milieu textuel. Sens-Public. Retrieved from sens-public.org/spip.php?article1099
Schnapp (2011)
(). Knowledge Design. Retrieved from http://jeffreyschnapp.com/wp-content/uploads/2011/06/HH_lectures_Schnapp_01.pdf
Sloan (2013)
(). Mr. Penumbra’s 24-hour bookstore.
Vitali Rosati (2018)
(). On editorialization: structuring space and authority in the digital age.

CC BY-SA

Powered by CCLA & Hugo.